Dag 11: Bryce – Moab

Zondag 31 juli.

Allebei hebben we slecht geslapen en we voelen ons niet zo fit.
Ook het weer zit niet erg mee: het is bewolkt.
We kunnen nu gelukkig wel weer in het restaurant terecht en laten, terwijl wij een beetje laat aan het ontbijt zitten, foto’s op een CD branden.

IMG_0954Om 10.30 uur gaan we op weg naar Moab en de route voert ons o.a. langs Grand Staircase Escalante.
Bij Petrified Forest in de buurt van Escalante maken we een stop.
Hier zijn versteende boomstammen van 225 miljoen jaar oud te zien, maar wij voelen ons niet fit genoeg voor een lange wandeling hier in de hitte. Na een bezoekje aan het Visitor Center rijden we dan ook maar weer door.

De volgende stop is in Boulder bij het Anasazi Indian Village State Park.
Dit is een klein museum met opgravingen waar we kennis maken met de vroegere woningbouw van de Anasazi indianen.

IMG_0956 IMG_0957

Onderweg kijken we vreemd op als we een camper met een Nederlands nummerbord inhalen. Bij een uitzichtspunt verderop komt die naast ons staan en we maken een praatje. Het is een wat ouder Nederlands echtpaar dat een half jaar lang rondtrekt door de VS en daarvoor de eigen camper vanuit Nederland naar New York heeft laten verschepen.
Dapper hoor, met zo’n oud beestje op stap waar geen airco in zit: ze hadden het verschrikkelijk warm gehad in Las Vegas, zeggen ze. Nou, dat kunnen we ons heel goed voorstellen.

Onderweg naar Capitol Reef valt het ons op hoeveel grote boerderijen hier liggen, met veel vee en fruitbomen.
Bij Capitol Reef National Park zien we de mooi gekleurde rotsen en bekijken we de Indiaanse rotstekeningen.

IMG_0958 IMG_0962

Even verderop staat nog het oude schooltje van de Mormoonse kolonisten dat is blijven staan, nadat de bewoners moesten vertrekken toen dit gebied een National Park werd.

Iemand vestigt onze aandacht op een Mule Deer in het bos.

IMG_0964 IMG_0965

Oorspronkelijk hadden wij het plan gehad om op Rockin’ R Ranch, een ‘working ranch’ in Antimony hier vlakbij, kamers te boeken, maar het was helaas al vol.
Het was vast een leuke ervaring geweest. Pech dus.

De volgende stop maken we in Hanksville, een klein dorpje met een restaurant, een paar motels en twee benzinepompen of zo. Maar met ook een schattig winkeltje: de Rock Shop (tip van fam. Bodenstaff).
We stappen hier binnen. Het ligt helemaal vol met stenen, fossielen en ander oud ‘natuurlijk’ materiaal. Zien we toch nog versteend hout, ha ha!
Een vrouwtje van eveneens oud natuurlijk materiaal vraagt ons of we verder willen komen om de botten van dinosaurussen te bekijken.
En we weten niet wat we zien: het ligt er vol mee en een oud baasje is druk in de weer met het polijsten en slijpen van stenen en botten.

IMG_0971 IMG_0972 IMG_0973

De oude dame vertelt over hun voorouders die uit Zweden en Nederland (naam: Acker) KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERAkomen en is gewoon niet te stoppen.
We vinden haar zo leuk en enthousiast dat we ook iets willen kopen en dat wordt een stukje versteende dino-poep (Dinosaur Coprolite).

Hierna volgt de grote leegte! Wat een verlatenheid zeg.

Om 18.00 uur zijn we bij onze volgende bestemming: de Red Stone Inn in Moab.
De kamer valt ons wat tegen, hij is vrij klein en erg donker. Maar we hebben wel een kitchenette en dus ook zelf een koelkast.

Als eerste informeren we bij het VVV naar de mogelijkheden om te raften en vervolgens geven we bij een Best Western motel in Moab de pasjes af van onze kamer in Ruby’s Inn. Door alle consternatie daar, zijn we helemaal vergeten uit te checken. We zijn na het ophalen van de foto-CD gewoon weggereden. Zij zullen het hier verder in orde maken.

We vinden een leuk restaurant: Moab Brewery.
Het is er erg druk en we moeten daarom onze naam opgeven en wachten tot we aan de beurt zijn. Dit zal nog vaker gebeuren in deze vakantie en we geven in het vervolg maar geen ‘De Jong’ meer op. ‘Lucas’ kunnen ze beter uitspreken en dan horen we het tenminste als we aan de beurt zijn.
Het eten is heerlijk en Lucas en ik nemen er natuurlijk een huis-biertje bij.

Vandaag gereden: 266 mijl = 503 km.